Google Analytics

tirsdag den 9. april 2013

Mine forældre skulle have ventet 40 år med at få mig!

Mine forældre skulle have ventet 40 år med at få mig!
Af Karsten A. Krabbe. April 2013

Jeg kender en større dansk elektronikvirksomhed - ikke ti vilde elefanter kan få mig til at afsløre dens navn.

 - Denne virksomhed som vil være billigst, bruger den selvsamme stillingsannonce til stillinger over hele landet.

Efter at have skrevet et antal ansøgninger med negativt resultat, tog jeg mod til mig, da der kom en stilling i den lokale Elefant-butik og skrev direkte til afdelingschefen for at høre, hvad jobbet mere præcist gik ud på.

Derfor kunne jeg målrette annoncen helt præcist til stillingen. - Og det var jo sådan set lige mig og mine kvalifikationer de søgte.

Men resultatet var det samme som altid: De havde ansat en person, som de mente var bedre egnet til stillingen!!!

 - Jeg skulle virkelig have forlangt af mine forældre, at de havde ventet 40 år med at få mig! ",oD
Din jobansøgning bliver afvist af en robot »
Arbejdsgivere bruger i stigende grad computerprogrammer til at sortere jobansøgere. Det øger risikoen for, at ældre ansøgere vælges fra, lyder kritikken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar