Google Analytics

lørdag den 6. oktober 2012

Akutpakke eller FRUSTRATIONSPAKKE?


Akutte Frustrationer i stedet for jobrotation!
På randen af dagpengekatastrofen..

Jeg er én af de mange, der snart rammes af dagpengekatastrofen.
 - Da jeg læste om »jobrotation« i forbindelse med akutpakken, henvendte jeg mig til Jobcenter. Kommunens jobkonsulent formidlede kontakt til en særlig jobrotationskonsulent, som bad mig sende mit CV, som han videresendte til et jobrotationsprojekt på universitetet.

 - Stor var derfor min glæde, da jeg blev indkaldt til samtale om dette jobrotationsprojekt.

 - Jobsamtalen gik rigtigt godt, synes jeg, og det virkede som om projektlederne for jobrotationsprojektet ligeledes var tilfredse.

Derfor var jeg nærmest »høj« over udsigten til at deltage i projektet.

Men det kunne jeg godt have sparet mig!

To dage efter mødet blev jeg pillet ned igen:
Jeg var ikke kommet ind på projektet. De havde valgt nogle andre, som de sagde havde arbejdet med netop disse ting i forvejen.

Min konklusion: Hvis "Akutpakken" bare medfører ekstra frustrationer af samme slags, som dem jeg kender i forvejen (over IKKE at kunne finde et job), så kan jeg ikke se, hvorfor jeg skal udsætte mig for dem?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar